Idén egy új kategória a listák között, és ezt volt a legkönnyebb összeállítanom. Sokkal egyszerűbb volt jó könyveket összeszednem ebből az évből, mint filmeket vagy akár zenéket. Ezért is sikerült csuklóból kivágnom egy 10+1-es listát. Nagyjából 60 könyvet olvastam el idén, régieket és újakat vegyesen. Sajnos volt még néhány idei könyv amit nem tudtam elolvasni, pedig igen esélyes lett volna a listára. Pl. Vernor Vinge Tűz lobban a mélyben, Alastair Reynolds Jelenések tere, Lawrence Block Tánc a mészárszéken, Dan Simmons Endymion.
Az év kiadója egyértelműen az Ad Astra volt, hihetetlen amit ilyen rövid idő alatt véghezvittek. Nagyon sok jó könyvet adtak ki és kiváló minőségben. Öröm kézbe venni a könyveiket és végre valakik odafigyelnek a borítókra is, de nem csak 1-2 könyv erejéig. De nagyon jó irányba halad az Agave és az Alexandra kiadó is a sci-fi műfaj szempontjából.
Szóval a 10 kedvenc könyvem az idei kiadások közül és a "különdíjas" magyar könyv:
10. Paolo Bacigalupi - A felhúzhatós lány
9. Max Brooks - World War Z : Zombiháború
8. Lauren Beukes - Zoo City
7. Dan Wells - Partials : Részben ember
6. Ernest Cline - Ready Player One
5. Neil Gaiman - Amerikai istenek
4. Orson Scott Card - Ender árnyéka
3. Joe Abercrombie - A királyok végső érve
2. John Scalzi - Vének háborúja
1. Alastair Reynolds - Napok háza
+1
Brandon Hackett - Az ember könyve