Ezt olvasom:

Címkék

Címkefelhő

Linkek

Indiana Jones és a kristálykoponya királysága

WéG 2008.06.09. 19:17

   
    Dr. Jones visszatért. Úgy látszik most ő következett Rambo és John McClane után. Kíváncsi voltam rá, de nem vártam különösebben. Nem voltak elvárásaim, de azért hozzátartozik, hogy az előző részek igencsak magasra tették a lécet, szóval semmi jóra nem számítottam. És mint kiderült, félelmeim nem voltak alaptalanok, ugyanis Spielberg és George Lucas nem tudta elkészíteni a sorozat méltó folytatását. Az első 3 részt filmttörténeti klasszikusnak tartom és szerintem nagyon sok emberre volt hatással a trilógia, és Dr. Jones karaktere. Természetesen Harrison Ford játsza Dr. Jones-t, mást nem is lehetne elképzelni ebben a szerepben.
    A történetről nem akarok sokat elárulni, a lényeg, hogy kedvenc régészünk ismét feldobja kalapját és felcsatolja ostorát. Ezúttal (immár 1967-ben járunk) a gonosz kommunistákkal akasztja össze a bajszát. Ismét feltűnik a Frigyládából ismert Marion, és kapunk egy új arcot is, a fiatal Mutt (Shia LaBeouf) személyében. Valamint itt van még a zakkant professzor, Ox (John Hurt) is.
    Nézzünk mik is azok a dolgok amik miatt azt mondom, hogy ez a rész nagyon kilóg a sorból. Először is ha jól tudom George Lucas meggyőzte Spielberg-et, hogy itt bizony már 2008-at írunk és a filmet nem készítheti el számítógépes trükkök nélkül. Elvileg "old scool" kalandfilmet akart készíteni mindenféle trükk nélkül. Természetesen nem vagyok egy neandervölgyi és én is azt mondom, hogy bizony manapság szükség van a CGI-re, de nekem sokszor nagyon furcsának tűntek ezek a trükkök. Kíváncsi lettem volna CGI nélkül milyen filmet csinálnak. A szereplőkkel nem volt problémám, szerintem nagyon jól hozták a karaktereket. Kíváncsi voltam, hogy Ford ennyi év után is el tudja-e játszani a régészprofesszor szerepét. Nekem nem okozott csalódást. Egyedül Irina (Cate Blanchett) a főgonosz karaktere volt nevetséges. Nem igazán értem mi volt vele a szándékuk. A zene ismét megadja azt a tipikus kalandfilmes, Indiana Jones-os hangulatot. Az akciórészeken lehetett érezni, hogy itt bizony minden meg van tervezve precízen. Hangulatosak, izgalmasak, de valahogy mégsem az igazi. És így voltam az egész filmmel. Tele van olyan szintű túlzásokkal és hülyeségekkel, hogy elrontják az egészet. Azt vettem észre a film nézése közben, hogy egyre többször csóválom a fejem : "Neee! Ezt minek kellett???" És tényleg nem értem minek kellett : atomrobbanás, liánokon ugráló tarzan, támadó majomhorda, cirkuszi mutatványos hangyák... És még sorolhatnám. Sok kis apró dolog ami teljesen elrontja az összképet. Ebben a részben is kapunk kocsikonvojt, ahol felpörög az akciófaktor mint a frigyládában. De itt a fizika törvényeit figyelmen kívül hagyó dolgok történnek.
    Szóval valahogy így voltam a filmmel. Örültem, hogy újból láthattam Dr. Jones-t akcióban, de a tálalás nem tetszett. Kicsit összekeverték a klasszikus kaladfilmeket egy kis X-aktákkal. Vagy az is lehet, hogy a forgatókönyv írásába Erich von Daniken is besegített. Szóval Dr. Jones  él, és úgy tűnik élni is fog (folytatásra utaló a film befejezése), de az a kérdés, hogy van-e így értelme életben tartani. 5/10 a régi idők emléke miatt.

Címkék: filmek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mrweg.blog.hu/api/trackback/id/tr98511704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása