Ezt olvasom:

Címkék

Címkefelhő

Linkek

Wanted

WéG 2008.07.24. 22:46

      

       Egy újabb képregényadaptáció James McAvoy, Angelina Jolie és Morgan Freeman főszereplésével. A film rendezője Timur Bekmambetov, aki a Nappali őrséget és az Éjszakai őrséget is elkövette. Már azokban a filmekben is megmutatta, hogy ért az akciófilmekhez, de a Wanted-ben aztán igazán odapörköl.

       A történet West-ről szól, a szürke irodai patkányról, aki éli szánalmas kis életét. A barátnője megcsalja a legjobb barátjával, a főnöke megalázza és úgy gondolja ennél rosszabb már nem is lehet. Egy nap azonban találkozik Fox-al a csinos és titokzatos nővel aki beszervezi őt egy magát Testvériségnek nevező rejtélyes, bérgyilkosokból álló társaságba. Ez a titkos szövetség magától a sorstól kap parancsokat, hogy kinek segítsenek elhagyni földi porhüvelyét. Kiderül, hogy apja is a Testvériség tagja volt, de egy szakadár tag megölte őt. Főhősünket kiképzik, és apjától örökölt különleges képességinek felszínre hozásával belőle is egy tökéletes gyilkológépet faragnak. Természetesen apja gyilkosának nyomába ered, de hamar kiderül, hogy az a bizonyos belekerült a palacsintába.

      Hát nézzük mit is kapunk valójában. Én a képregényről eddig nem hallottam semmit, bár nem ez az egyetlen a sok ezerből. Nagy képregényrajongó vagyok, de eddig nem sok olyan adaptációval találkoztam ami tetszett volna. És bizony ez a film sem ütötte meg nálam a mércét. A szereplők teljesen felejthetők, semmi különös. Angelina hozza a szokásos gúnyos és csábító arcokat. A főhős pedig ... hát, szerintem enyhén szólva sem ideális a bérgyilkos szerepre. A történet nincs túlbonyolítva, de van benne egy érdekes kis fordulat. Bár gondolom azért itt "hozott" anyagból dolgoztak. Az akciók nagyon jól néznek ki és tényleg látszik, hogy sokat törődtek ezekkel a részekkel. De a pozítivumok ennyiben ki is merülnek. Bár sok embernek már ezért megérheti negnézni a filmet. Nekem nagyon sok dolog teljes baromságnak tűnt. Pl. a légy szárnyainak lelövése, az egész kanyarodó töltény dolog, és az ilyen kis apróságok. Bár lehet, hogy itt is ragaszkodtak a képregényhez. A finálé rohanó pisztolyakciója hülyeség, a befejezés összecsapott volt. Összességében egy akciójelenetekre kihegyezett, agykikapcsolást igénylő buta filmet kaptam. A következő pár évben biztos elleszek nélküle. Majd egyszer talán nyugdíjas éveimben ismét megnézem, amikor arra leszek kíváncsi, hogy melyik volt a legrosszabb képregényadaptáció. Addig is 4/10.

 

Címkék: filmek

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mrweg.blog.hu/api/trackback/id/tr51584354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.25. 12:02:21

Most nem azért, de ilyesmibe kötsz bele, hogy lelövik a légy szárnyait? Amikor az első pillanattól fogva világos, hogy a filmnek köze sem lesz a realitásokhoz. Ez egy mese gyakorlatilag, így kell nézni és élvezni. A legrosszabb képregényadaptáció meg a Batman és Robin. Vita nincs :)

Ja, még valami.

"Összességében egy akciójelenetekre kihegyezett, agykikapcsolást igénylő buta filmet kaptam."

Te nem ezt vártad? :D

WéG · http://mrweg.blog.hu 2008.07.25. 16:07:20

Tudom, hogy azt a jelenetet egy az egyben átvették a képregényből, de nekem az ilyen már sok. Semmi bajom az agykikapcsolással, mégiscsak szórakozik az ember amikor filmet néz, de nem szeretem az ennyire eltúlzott dolgokat.
"Te nem ezt vártad?"
Kb. erre számítottam, csak ötletesebb, jobb megoldásokkal. Ha már csak az akciójelenetekben találhat az ember örömet egy filmben, akkor azért elvárja, hogy azok azért üssenek. Nekem ez csak egy kis pofonocska volt.
süti beállítások módosítása