Ezt olvasom:

Címkék

Címkefelhő

Linkek

Heads up sit&go, downswing, stop loss

WéG 2009.08.16. 12:51

   Badbeat, tilt, variancia. Minden pókerjátékos számára rettegett kifejezések, ugyanakkor sajnos rendszeresen visszatérő "vendégek". A badbeat-eket és a varianciát meg kell tanulnunk elfogadni, hisz harcolni nem lehet ellene. Akár tetszik akár nem, a póker szerves részei és természetes velejárói. Amit megtanulhatunk legyőzni az egyedül a tilt. De csak idővel leszünk képesek megfelelően kezelni és leküzdeni.


  

   Nézzük ezeket a dolgokat heads up sit&go-s szemszögből. Mit tehetünk amikor megérkezik a "várva-várt" downswing? Sok játékos azon a véleményen van, hogy jobb ilyenkor az egészen hamar túllenni, gyorsan"kipörgetni" és ezért annyit játszik amennyit csak bír. Egyszerűen csak megvárja, hogy átmenjen rajta a rossz széria és ismét beköszöntsön a kánaán. Most kifejtem, hogy miért tartom rossznak ezt a módszert a heads up sit&go-k esetében. Leül az ember játszani, tiszta fejjel, nyugodtan, az "A" játékát hozva. Egyszer csak elkezdődik és badbeat-et badbeat követ. Sajnos  vannak olyan időszakok, amikor bármennyire is játszik jól az egyszerű halandó, semmi sem fog sikerülni. Az a bizonyos nap amikor semmivel sem tudok nyerni, mindennel túlhúznak. Ez tény! A rengeteg badbeat csak azt fogja eredményezni, hogy az ember áttér a "B", "C", stb játékára. Kibillen az egyensúlyból, akár észrevétlenül is. Heads up sit&go-k esetében pedig a legkisebb hiba is hamar végzetes lehet. Nem feltétlen kell tilt-ről beszélnünk, elég egy kis változás fejben vagy hangulatban. Beiktathatunk szüneteket, elterelhetjük a gondolatainkat, de tudat alatt bennünk maradnak a kellemetlen előzmények. Lehetünk mi a világ legnyugodtabb, sohasem tilt-elő, jámbor báránykái, el tud jönni az a mennyiségű badbeat aminek hatására (ha nem is tilt-re) felfordult érzelmi állapotba kerülünk, ami még ha nem is jelentősen, de azért negatívan fog kihatni a játékunkra. Órák múlva azt fogjuk észrevenni, hogy fáradtan, teljesen rosszkedvűen rohanunk a pénzünk után irdatlan sok lejátszott heads up-al a hátunk mögött, amivel jóformán csak a pókertermet gazdagítottuk a fee miatt.


   Mit tegyen az ember amikor látja, hogy bizony most egy downswing-be csöppent?  Állítsunk fel magunknak pár alapszabályt, legyenek napi/heti céljaink. Alkalmazzunk stop loss-t! Akár egy bizonyos számú játék, akár pénzösszeg elvesztése után álljunk le. Hosszútávon ezzel rengeteg pénzt nyerünk (spórolunk meg). Ezzel elkerüljük, hogy eltérjünk az "A" játékunktól és hogy tilt-re kerüljünk. Minden nap kipihenten, tiszta fejjel, a kellemetlen előzményeket magunk mögött tudva fogunk játszani.
   Most pedig megmutatom a saját példámon, hogy miről is beszélek. A következő ábra egy csúnya bukó napomat mutatja:

   A függőleges tengely az elbukott összeget, a vízszintes pedig a játékok számát mutatja. 39 heads up után álltam meg, de nézzük mi is történt addig. Az elég hamar kiderült, hogy nagyon nehéz lenne plusszos napot zárnom, mivel egy jókora downswing alakja kezdett feltűnni a horizonton. Persze én küzdöttem. Az első hibát akkor vétettem amikor nem álltam meg a stop-loss szerint 3, 4, vagy akár 5 elbukott parti után. Bár a 15. meccsig egy szép comeback-et produkáltam, itt ismét hibáztam. Azt hittem sikerül a napomat plusszban zárnom, ezért folytattam. Ahogy látjuk még kétszer sikerült szépítenem, de én mégis erőltettem tovább a játékot. Az ilyen helyzetekben lehetetlen az optimális játékunkat játszani. Akkor lehetne, ha robotok lennénk, a pénztől teljesen függetleníteni tudnánk magunkat és totál érzések nélkül játszanánk. De mivel nem így van, az egyetlen járható útnak a stop loss-t tartom. Ráadásul ha elkövetjük azt a hibát (mint amit én is), hogy folytatjuk a játékot, akkor legalább akkor álljunk meg amikor egy szép visszatéréssel sikerül egy kicsit szépítenünk. Nekem 3 lehetőségem volt (15., 21., 25. parti az ábrán) mégsem használtam ki.

   Remélem segít ez a pár gondolat néhány embernek akik hasonló cipőben járnak, nekem pedig "kőbe" vésett memento-ként álljon itt.

   Végül pedig berakok egy saját készítésű videót ami remek például szolgál a downswing-ek szemléltetésére. Láthatjuk, hogy néha hiába játszunk legjobb tudásunk szerint, a variancia nagy úr. (A videót nem kommenteltem, nyomjatok be valami zenét alá...)

Címkék: póker

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mrweg.blog.hu/api/trackback/id/tr601312747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spaza 2009.08.18. 15:13:21

Az eset tanulságát levonandó álljon itt egy kedves idézet:
"Mit tettél Walsh?"
:)
süti beállítások módosítása